בתאילנד, Booking.com מציעה מבחר רחב של נכסים, כולל מלונות, אתרי נופש, דירות, בתי הארחה ובתי נופש, בין היתר. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות לחפש ולהזמין מקומות לינה בהתבסס על ההעדפות והתקציב שלהם, ומציעה תכונות כמו חוות דעת של לקוחות, השוואות מחירים ותוכנית תגמולים ללקוחות חוזרים. Booking.com הפכה לבחירה פופולרית בקרב מטיילים לתאילנד בשל המבחר הנרחב של נכסים, התמחור התחרותי והממשק הידידותי למשתמש.

Booking.com, שבסיסה באמסטרדם, היא אחת מסוכנויות הנסיעות המקוונות הגדולות ביותר. זוהי חברת בת של Booking Holdings. בשנת 2022, אפליקציית הסלולר של החברה הייתה האפליקציה הסלולרית שהורדה ביותר בקטגוריית סוכנויות הנסיעות. נכון ל-31 בדצמבר 2022, Booking.com הציעה שירותי הזמנת לינה עבור כ-2.7 מיליון נכסים, כולל 400,000 בתי מלון, מוטלים ואתרי נופש ו-2.3 מיליון בתים, דירות בלמעלה מ-220 מדינות ובלמעלה מ-40 שפות. הוא מציע גם טיסות ב-54 שווקים וסיורים ופעילויות ביותר מ-1,200 ערים.

היסטוריה
בשנת 1996 הקים Geert-Jan Bruinsma, סטודנט באוניברסיטת טוונטה, את Bookings.nl.

בשנת 2000, Booking.com הוקמה כאשר Bookings.nl, התמזגה עם Bookings Online, שהוקמה על ידי Sicco ואלק Behrens, Marijn Muyser ובאס Lemmens, שפעלה כ- Bookings.org. השם וכתובת האתר שונו ל-Booking.com וסטף נורדן מונה למנכ”ל שלה.

ביולי 2005, החברה נרכשה על ידי Priceline Group (הנקראת כיום Booking Holdings ) תמורת 133 מיליון דולר, והיא מוזגה עם ActiveHotels.com, חברה אירופית להזמנת מלונות מקוונת, שנרכשה על ידי Priceline Group תמורת 161 מיליון דולר בספטמבר 2004.

בשנת 2006, Active Hotels Limited שינתה את שמה ל-Booking.com Limited. האינטגרציות של Booking.com ו-Active Hotels עזרו לחברת האם שלה לשפר את מצבה הפיננסי מהפסד של 19 מיליון דולר ב-2002 לרווח של 1.1 מיליארד דולר ב-2011. הרכישה של Booking.com זכתה לשבחים על ידי כמה מדיה חברתית כ”הרכישה הטובה ביותר בתולדות האינטרנט” מאחר שאף רכישה אחרת בשוק הנסיעות הדיגיטלית לא הוכחה כרווחית כל כך.

בין 2010 ל -2012 השיקה החברה אפליקציות סלולריות לאייפד, אנדרואיד, אייפון, iPod Touch, Windows 8, ו- Kindle Fire.

היסטוריית ניהול
דארן יוסטון מונה למנכ”ל Booking.com בספטמבר 2011, וכן כיהן כנשיא ומנכ”ל Booking Holdings מה-1 בינואר 2014 ועד להתפטרותו ב-28 באפריל 2016 לאחר רומן מחוץ לנישואים עם אחר העובד נחשף. לאחר מכן מונתה ג’יליאן טנס למנכ”לית. טנס התפטרה בשנת 2019, ולאחר מכן גלן פוגל הפך למנכ”ל.

מחלוקות וביקורת
האשמות נגד תחרות
בספטמבר 2012, רשות התחרות של בריטניה, המשרד למסחר הוגן (OFT), פרסמה הצהרת התנגדויות נגד Booking.com, Expedia ו- IHG Army Hotels בטענה ש-Booking.com ו-Expedia התקשרו בהסדרים נפרדים עם IHG אשר הגביל את יכולתו של סוכן הנסיעות המקוון להוזיל את המחיר של לינה במלון בלבד. Booking.com, Expedia ו-IHG הציעו את ה-OFT לשנות את ההגבלות שלהם. ה-OFT קיבל את ההצעה, אך מאוחר יותר היא נדחתה על ידי סמכות גבוהה יותר בבית דין.

באפריל 2015, רשויות התחרות הצרפתיות, השבדיות והאיטלקיות קיבלו הצעה של Booking.com לבטל את סעיף “שוויון התעריפים” שלה ובכך לאפשר לסוכני נסיעות מתחרים להציע מחירי מלונות נמוכים יותר מ-Booking.com. Booking.com הסכימה עוד להרחיב וליישם את הצעתה בכל מדינות האיחוד האירופי. מלונות עדיין מנועים מלהוזיל מחירים ישירות באתר האינטרנט שלהם.

באפריל 2015, האיחוד האירופי הזהיר כי Booking.com היא אחת מכמה חברות אינטרנט שייתכן שהגיעו לדומיננטיות בשוק מעבר לנקודת האל-חזור.

במרץ 2017, בית משפט טורקי עצר את פעילות Booking.com בטורקיה עקב הפרה של חוק התחרות הטורקי בתיק שהוגש על ידי איגוד סוכני הנסיעות הטורקי (TÜRSAB). פסק הדין חסם את האתר בטורקיה; עם זאת, ניתן להשתמש באתר ובאפליקציה ממדינות זרות כדי לבצע הזמנות לבתי מלון בטורקיה.

דליפות של נתוני לקוחות
בנובמבר 2014 נחשף כי עבריינים הצליחו להשיג את פרטי הלקוחות מהאתר. Booking.com אמרה כי היא מתנגדת לרמאים ומחזירה ללקוחות מבריטניה, ארה”ב, צרפת, איטליה, איחוד האמירויות ופורטוגל, שכולן הושפעו. מאז ההונאה, Booking.com ביצעה שינויים כך שניתן לגשת לנתונים רק ממחשב המקושר לשרת המלון. הצוותים שלה עבדו גם כדי “להסיר” עשרות אתרי דיוג, כמו גם עבדו עם כמה בנקים כדי להקפיא את חשבונות הבנק של פרד הכסף.

האתר שוב הותקף על ידי האקרים ביוני 2018.

ב-6 באפריל 2021, הרשות ההולנדית להגנת המידע (DPA) הטילה על החברה קנס של 475,000 אירו בגין אי דיווח על ההפרה במסגרת הזמן שנקבעה על ידי תקנת הגנת המידע הכללית. פושעים השיגו את הנתונים האישיים של למעלה מ-4,000 לקוחות, כולל פרטי כרטיס האשראי של כמעט 300 אנשים.

האשמות על חטיפת מותגים על ידי מלונאי גרמני
בפברואר 2015, מכתב פתוח שפרסם המלונאי הגרמני מרקו נוסבאום, מייסד משותף ומנכ”ל מותג המלונות התקציביים “prizeotel”, מתח ביקורת רבה על פעילות “חטיפת המותג” של Booking.com, שבה החברה מציעה סכומים משמעותיים של כסף כדי להיות הרשימה המובילה בחיפוש Google עבור מספר מותגי מלונות.

גביית עמלות על מחירים כולל מע”מ
ביולי 2019, רשת מלונות היוקרה אלדמר, תוך שהיא מפעילה “נוהלים הנוגדים את חוקי השוק”, הפסיקה את השתתפותה בהיצע של בוקינג. התאחדות המלונות היוונית גינתה את הנוהג של Bookings.com לגבות את אחוז העמלה שלה ממחיר החדר המלא הכולל מע”מ. מהחברה נמסר בתגובה כי על פי תנאי ההסכמים הבילטרליים שלה עם בתי מלון “בכל מקום”, כל צד להסכם כזה רשאי להתנתק ממנו.

הכללת רישום בהתנחלויות ישראליות
ב-12 בפברואר 2020, החברה נכללה ברשימת חברות הפועלות בהתנחלויות בגדה המערבית המעורבות בפעילויות ש”העלו חששות מיוחדים לזכויות אדם” שפורסמה על ידי מועצת זכויות האדם של האו”ם. החברה סווגה תחת “מתן שירותים ושירותים התומכים בתחזוקה וקיומם של התנחלויות”. הקהילה הבינלאומית רואה בהתנחלויות ישראליות שנבנו על אדמה שנכבשה על ידי ישראל כמפרות את החוק הבינלאומי.

בספטמבר 2022 הוסיפה החברה אזהרה לרישומים שלה בהתנחלויות ישראליות, אם כי השפה שונתה לבקשת ממשלת ישראל.

ביקורת של הנציבות האירופית על טכניקות מכירה מניפולטיביות
בשנת 2019, בעקבות דיאלוג עם הנציבות האירופית ורשויות הצרכנים הלאומיות (CPC), Booking.com התחייבה להבטיח שהצהרות שיווקיות לגבי; הצעות מוגבלות בזמן, כמות החדרים הזמינה להזמנה, השוואות מחירים וסוג הספק המציע את הלינה הובהרו לצרכנים. כמו כן בוצעו שינויים כדי לוודא שרישומים ממומנים סומנו ושהמחיר הכולל יוצג לצרכנים.

ביקורת על בקשה לסיוע הולנד במהלך מגיפת COVID-19
באפריל 2020, Booking.com ספגה ביקורת כאשר ביקשה סיוע ממשלתי מתוכנית הסיוע של ממשלת הולנד לעסקים שנפגעו ממגיפת ה-COVID- 19, תוך תשלום מיליארדים לבעלי המניות, עם 6.3 מיליארד דולר במזומן במאזנה. בתגובה, ב-22 במאי, בוקינג הודיעה כי לא תבקש סובסידיות שכר נוספות מממשלת הולנד, ובמקום זאת תחפש תשובות ארוכות טווח. החברה פיטרה 25% מכוח העבודה העולמי שלה.

משרד הפטנטים והסימנים המסחריים נגד Booking.com BV – בתיק שעליו הוגש ערעור לבית המשפט העליון של ארצות הברית, בית המשפט קבע כי המונח “Booking.com”, באמצעות הסיומת “.com” יצר זהות אשר ניתן להבדיל מהפועל הגנרי ולפיכך יכול להיות סימן מסחרי.

מלון hotel: מלון הוא מוסד המספק לינה בתשלום לטווח קצר. המתקנים הניתנים עשויים לנוע ממיטה בסיסית ואחסון לבגדים ועד למאפיינים יוקרתיים כמו חדרי רחצה צמודים, מיזוג אוויר ושירותים מותאמים אישית. חלק מהמלונות מציעים ארוחות כחלק מסידור חדר ופנסיון. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/hotel ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/Hotel )

 

דירה – apartment: דירה היא יחידת דיור עצמאית התופסת רק חלק מבניין. דירות עשויות להיות בבעלות (של בעלים) או מושכרות (על ידי שוכרים). ניתן למצוא אותם במבני מגורים ומסחר, ועשויים להציע מגוון שירותים כמו מטבח, אזור מגורים וחדר רחצה פרטי. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/apartments ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/Apartment )

 

אתר נופש – מתחם נופש resort: אתר נופש הוא מוסד מסחרי המציע לינה, אוכל ומגוון מתקני פנאי ופעילויות, לרוב בסביבה נופית או טבעית. אתרי נופש פונים בדרך כלל לנופשים ומציעים שירותים כמו בידור, ספורט וטיפולי ספא. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/resorts ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/Resort )

 

בית הארחה – אכסניה guest house: בית הארחה הוא מוסד לינה קטן המציע לינה וארוחת בוקר. בתי הארחה מופעלים בדרך כלל על ידי הבעלים ועשויים להיות ממוקמים באזור מגורים או ליד אטרקציות תיירותיות. לעתים קרובות הם מספקים חוויה אישית ואינטימית יותר מאשר מלונות גדולים יותר. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/guest-house ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/
Guest_house )

 

לינה וארוחת בוקר – מלון וארוחת בוקר bed and breakfast: לינה וארוחת בוקר היא מוסד לינה קטן המציע לינה וארוחת בוקר. צימרים מנוהלים בדרך כלל על ידי הבעלים ועשויים להיות ממוקמים באזור מגורים או סביבה כפרית. לעתים קרובות הם מספקים חוויה אישית ואינטימית יותר מאשר מלונות גדולים יותר. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/bed-and-breakfast ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/
Bed_and_breakfast )

 

אכסניה – הוסטל: אכסניה היא מוסד לינה מוכוון תקציב המציע אירוח בסגנון מעונות עם מתקנים משותפים כמו חדרי רחצה, מטבחים וטרקלינים. אכסניות עשויות להציע גם חדרים פרטיים עם חדרי רחצה צמודים. הם פופולריים בקרב תרמילאים, סטודנטים ומטיילים אחרים שמחפשים מקומות לינה במחירים נוחים ואווירה חברתית. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/hostels ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/Hostel )

 

בית נופש (vaction home): בית נופש הוא בית מגורים פרטי המושכר לתיירים לשהייה לטווח קצר. בתי נופש יכולים לנוע מדירות קטנות ועד וילות גדולות או אחוזות, ועשויים להציע שירותים כמו בריכת שחייה, גינה או גישה לחוף. הם מהווים אלטרנטיבה פופולרית למלונות עבור מטיילים שמחפשים יותר מרחב, פרטיות וגמישות. (הפניה ל-Booking.com: https://www.booking.com/vacation-home ; הפניה לוויקיפדיה: https://en.wikipedia.org/wiki/
Vacation_rental )

 

וילה – vila: וילה היא בית מגורים גדול ומפואר הממוקם בדרך כלל בסביבה נופית או מבודדת. וילות עשויות להציע שירותים כמו בריכת שחייה, גינה, ומספר חדרי שינה וחדרי רחצה. לעתים קרובות הם מושכרים לתיירים לשהייה קצרת טווח והם פופולריים בקרבם