רפואה תאילנדית מסורתית היא מערכת של שיטות ופרקטיקות, כגון רפואת צמחים, שיטות עבודת גוף וריפוי רוחני שמקורה באזור תאילנד. אמנם לא כל הרפואה הבודהיסטית היא תאילנדית, אבל הרפואה התאילנדית נחשבת לרפואה בודהיסטית.רפואה תאילנדית מסורתית או רפואה מסורתית זה טיפול רפואי לשני מצבים חיי היום יום ומצבים חריגים (מחלות) על ידי שימוש בתיאוריה של איזון אלמנטים שונים בגוף ואנטומיה (אנטומיה), עקרונות אקדמיים של מדע הרפואה כדי להסביר על פי עקרונות ועקרונות אקדמיים של תרגול רפואי, עדויות מתקופת איותאיה מצאו שהרפואה המסורתית התאילנדית קיבלה מ האיורוודה ההודית חשובה, אומר שרופאים Jivakakomarabhacca (הרופא של בודהה) היה מחבר כתבי הקודש הרפואיים. כאשר הבודהיזם החל להתפשט לתאילנד הנזירים שבאו להפיץ את הבודהיזם הביאו את הידע על הטיפול במחלות גם לתושבי הכפר. כתוצאה מכך, הוא השתלב עם התרבות ואורח החיים של העם התאילנדי.

כל הידע ברפואה תאילנדית מסורתית הוא תוצאה של ניסיון מצטבר במלחמה במחלות מהעבר ועד ההווה. הוא רואה את הנפש ואת האיברים השונים בגוף האדם כבעלי פונקציות קשורות ומאוחדות.
זה קשור גם לאיכות הסביבה.
כולל היקום פתרון הבעיה משתמש בגישה הוליסטית (הוליסטית), כך שלא מדובר ברפואה בלבד, אלא בעניין של פילוסופיה המכסה את החיים על פי אורח החיים התאילנדי.

תורת יסודות הבית
לפי התיאוריה הרפואית התאילנדית, אומרים שאנשים נולדים עם ארבעה יסודות: אדמה, מים, רוח ואש.
לכל אדם יש יסוד ראשוני שנקרא “יסוד הבית”.
ליסוד הבית הזה יש 2 מאפיינים: היסוד של בעל בית בלידה.

 

כאשר ארבעת היסודות בגוף מאוזנים אנשים לעיתים רחוקות יחלו. אם יש חוסר איזון, מחלה נגרמת לרוב על ידי מחלות הנגרמות על ידי חולשותיו הבריאותיות של כל אדם לפי בית היסודות.
שחסר איזון לכן, על מנת למנוע בעיות מחלה שעלולות להתרחש, יש להתאים את התנהגות צריכת המזון של כל אדם בחיי היום יום.
שימוש בטעם המזון כתרופה לאיזון הגוף למניעת מחלות.

כתבי רפואה תאילנדית מסורתית
כתבי קודש לגבי הגורמים למחלות בכלל
כתב חינוך רפואי דן בגורמים למחלות ובשיטות לגילוי מחלות שונות.

ספר היסודות של ויניחי הדן בגורמים למחלה מבוסס על תיאוריית יסוד באבחון ופרוגנוזה.

תנ”ך של מחלות דן בגורמים למחלות וחריגות של אלמנטים שונים וטעמי רפואה שונים.

כתבי הקודש של Dhatu Vibhang ממש כמו ספר האגדות אבל יש פרטים שונים וטעמים שונים של רפואה.
יסודות ההתגלות ציין את הגורמים למחלה. על ידי הסתמכות על גורמים סביבתיים וגורמים פנימיים כולל טעמים רפואיים שונים
כתבי קודש על חום

כתבי Chanthasatha מדברים על חום באמצעות תורת היסודות.
כתבי תקשילה מתארים תסמינים ומחלות שונות.
כתבי קודש על מערכת העיכול

כתבי הקודש של מוקרוק אזכורים של מחלות הפה והגרון
ספר היסודות אזכורים של מחלות במערכת העיכול בהתחשב בצואה ולהשתמש בתורת היסודות
ספר מחלת המעיים אזכורים של מחלות קיבה ומערכת העיכול.

ספר הדת הדבר נכון גם לגבי כתבי הבטן.
אבל הפרטים שונים.

כתבי קודש על מחלות נשים והריון

הכתב של פאתומג’ינדה מדבר על הפריה והריון. מאפיינים שונים של נשים, מחלות ביילודים
כתבי מהכותיראת אזכורים של מחלות נשים
כתבי קודש הדנים במחלות המועברות במגע מיני ובדרכי השתן.

ספר מוג’פאקהנדיקה
כתבי קודש על מחלות רוח

כתבי הקודש של ואדארה מדברים על מחלות של דרכי השתן, הלב והכליות, אשר מוסברות על ידי תורת הרוח.
מנצ’וסרה כתבי וויכיאן הסבר את המיקום והשם של מחלת הרוח.
כתבי קודש על מחלות כרוניות

כתב קסאי
כתבי קודש על מחלות המתרחשות באפיתל

כתבי הקודש של Thipyamala על מורסה בתוך הגוף
תנ”ך פאיג’יט מאהונג אמרו על אבצס
כתבי קודש על מחלות עיניים

ספר אפאיסנטה
אנשים הקשורים לרפואה תאילנדית מסורתית
רפואה תאילנדית מסורתית יישומית היא ענף של צוות רפואי. זה עלה מהרעיון של ד”ר אואי קט סינג, שרצה לפתח ולהעלות את מעמדו של רפואה מסורתית להיות מדעי ובעל עקרונות אקדמיים שיתמכו בהסבר. אפשר לומר זאת רפואה תאילנדית מסורתית יישומית היא זן חדש של אנשי רפואה בחברה התאילנדית שבה יש ללמוד מחצית מהידע על פי עקרונות אקדמיים. תרופה מודרנית בשילוב עם כתבי רפואה תאילנדיים מסורתיים כולל יישום של כלים או ציוד רפואי מדעי. (על פי הכללים והתקנות של המועצה הרפואית המסורתית התאילנדית) ניתן לאבחן על פי עקרונות הרפואה המודרנית.
רק כשזה מגיע לתהליך הטיפול חייב להיות מטופל בשיטות רפואה תאילנדית מסורתית כמו שימוש בצמחי מרפא, עיסוי, אידוי, דחיסה.
בנוסף, הוא יכול לספק ולספק הזנה לאמהות ולתינוקות.

על פי הנחיות רפואיות מסורתיות תאילנדיות לקידום בריאות

רפואה תאילנדית מסורתית יישומית חייבת להיבחן.
רישיון לעסוק ברפואה או רישיון מקצועי ענף רפואה מסורתית תאילנדית יישומית במיוחד לפני לכן מסוגל לעבוד בבית החולים או לספק טיפול לחולים בחינת רישיון רפואי יש לגשת לבחינה לרישיון רפואי בתחום הרפואה התאילנדית המסורתית השימושית בלבד.
לכן זו תהיה רפואה יישומית שלמה ונכונה לרפואה תאילנדית מסורתית.

הבדלים לפי החוק מקצוע ברפואה מסורתית תאילנדית 2013

סעיף רפואה תאילנדית מסורתית רפואה תאילנדית מסורתית יישומית
אימון מקצועי תרגול מקצועי שמתבצע או נועד לפעול נגד בני אדם לגבי המלצות מחלות, בדיקות, אבחון מחלות, טיפול במחלות, טיפול במחלות ומניעת מחלות. קידום ושיקום הבריאות מבוסס על ידע ברפואה תאילנדית, רוקחות תאילנדית, מיילדות תאילנדית, עיסוי תאילנדי, רפואה עממית תאילנדית וידע אחר כמפורט על ידי השר. בעצת הוועדה, תוך שימוש בשיטות רפואה תאילנדית מסורתית שהועברו או פותחו מדור לדור. על פי ספרי לימוד ברפואה תאילנדית מסורתית או ממוסדות חינוך המוסמכים על ידי המועצה הרפואית המסורתית התאילנדית. תרגול מקצועי שמתבצע או נועד לפעול נגד בני אדם לגבי המלצות מחלות, בדיקות, אבחון מחלות, טיפול במחלות, טיפול במחלות ומניעת מחלות. קידום ושיקום הבריאות מבוסס על ידע ברפואה תאילנדית, רוקחות תאילנדית, מיילדות תאילנדית, עיסוי תאילנדי, רפואה עממית תאילנדית וידע אחר כמפורט על ידי השר, תוך שימוש בשיטות רפואה תאילנדית מסורתית.
על ידי הסתמכות על ידע במדע ובמדעי הרפואה שנלמד ממוסדות חינוך.
מאושר על ידי המועצה הרפואית המסורתית של תאילנד כולל יישום של כלים מדעיים רפואיים או ציוד בהתאם לכללים והתקנות של המועצה הרפואית המסורתית התאילנדית.

מקצועי מטפל ברפואה מסורתית תאילנדית מטפל ברפואה תאילנדית מסורתית יישומית
סוג א. סוג ב’. סוג ב’.

לקבל הכשרה ממכון או בית חולים המוסמכים על ידי המועצה.
יהיה מטפל ברפואה מסורתית תאילנדית בעל רישיון כשדר.

ועליו לעבור בחינת רישיון קיבל תואר ראשון תואר ראשון ברפואה תאילנדית מסורתית ממוסד מוסמך על ידי המועצה ועליו לעבור בחינת רישיון

קיבל תואר ראשון תואר ראשון ברפואה תאילנדית מסורתית יישומית
ממוסד מוסמך על ידי המועצה ועליו לעבור בחינת רישיון

רישיון גשו לבחינת הרישום “בנפרד” לכל תחום.

1.
רפואה תאילנדית (PT.

W)

2. תחום התרופות התאילנדי (P.
T.
P.

)

3. מיילדות תאילנדית (מיילדות)

4. עיסוי תאילנדי (עיסוי תאילנדי)

בחינת רישום 4 תעודות
1. רפואה תאילנדית (PT.W)

2. תחום התרופות התאילנדי (P.
T.
P.

)

3. מיילדות תאילנדית (מיילדות)

4. עיסוי תאילנדי (עיסוי תאילנדי)

בחינת רישום
רישיון להיות מטפל ברפואה תאילנדית מסורתית יישומית (PT.P.) רישיון 1

מבחן מקצועי בסיסי
נושא: משפט ואתיקה מקצועית

נושאי הכשרה

1. בחינת מקצועות יסוד ומקצועות משפטים ואתיקה מקצועית.

2. גשו לבחינה העיונית של התחום אליו אתם מגישים מועמדות לבחינה.

3. גשו לבחינה מעשית לתחום אליו אתם פונים.

1.
לבחון ידע בסיסי במדעי הרפואה לרמות הפרה-קליניות, הקליניות והמשפטיות.

2.

בחינת ידע מקצועי ברפואה תאילנדית מסורתית יישומית

3. בחינת ידע, מיומנויות ונהלים ברפואה תאילנדית מסורתית יישומית)

קידומת רפואה תאילנדית מסורתית, בקיצור PT. רפואה תאילנדית מסורתית יישומית, בקיצור P.
T.
P.

הוראה ולמידה ברפואה תאילנדית מסורתית ורפואה תאילנדית מסורתית יישומית
כיום, אוניברסיטאות שונות פונות לתת חשיבות רבה יותר להפקת בוגרים בתחום הרפואה התאילנדית המסורתית, שהיא רפואה תאילנדית מסורתית ורפואה תאילנדית מסורתית יישומית. יש גם דמיון וגם הבדלים.
עם זאת, גם רפואה תאילנדית מסורתית וגם רפואה תאילנדית מסורתית יישומית יש לגשת גם לבחינת רישיון רפואי.
אבל הם רשומים בקטגוריות שונות.
אמנות העיסוי התאילנדי הקלאסי נוצרה בהשפעת התרבות העתיקה של סין והודו וקיבלה את צורתה הנוכחית הודות לתרגול ארוך, התבוננות בטבעו של גוף האדם, ובאמצעות ניסוי וטעייה יצירת מערכת ברורה של טיפול בריאותי.

מייסד העיסוי התאילנדי: Jivaka Kumar Bhashi (אנגלית)רוסית)
ד”ר Jivaka Kumar Bhashi נחשב לאביו המייסד של העיסוי התאילנדי. (אנגלית)רוסית), רופאו האישי של אחד ממלכי הודו, ששלט לפני יותר מאלפיים שנה. מאז ומתמיד נעשה שימוש בעיסוי תאילנדי למטרות טיפוליות בשילוב עם הרפואה התאילנדית המסורתית. ידע עתיק הועבר על ידי מאסטרים מדור לדור באמצעות הכשרה אישית. לפני אלף שנים, בגלל היעדר שפה כתובה, ידע זה לא תועד עד לתקופת הסוכותאי, כאשר המלך Ramkhamhaeng יזם אוריינות תאילנדית ב -1277. ההנחה היא שמאסטרי העיסוי של אותם זמנים כבר יכלו לתעד ידע עד לתקופת איותאיה, אבל ההריסה המוחלטת של איותאיה על ידי הבורמזים ב -1765לא הותיר עדות למערכת עיסוי.

עדויות תיעודיות לתורות נשמרו רק מתחילת תקופת בנגקוק, בפרט, בתקופת שלטונם של המלכים ראמה השלישי ורמה החמישי.

המלך ראמה השלישי ייסד את האוניברסיטה הראשונה בתאילנד בוואט פו בשנת 1832, שהפכה למוסד הראשון להשכלה גבוהה לחנך אזרחים רגילים. על שישים לוחות שיש ועל קירות המקדש יש תמונות ודיאגרמות של קווי השפעה על הגוף ונקודות אקופרסורה. במקביל, נעשו שמונים פסלים המתארים מתיחות ותנוחות יוגה, מתוכם עשרים ושישה עדיין בשטח וואטה פו.

 

בשנת 1870 הורה המלך ראמה החמישי לאסוף ושכתוב טקסטים על רפואה תאילנדית מסורתית, עיסוי תאילנדי ויוגה. עבודה זו הושלמה ב -1906.

סוגי עיסוי תאילנדי
ישנן שתי גישות עיקריות לביצוע עיסוי תאילנדי : מלכותי ומסורתי.

עיסוי תאילנדי מלכותי
כפי שהשם מרמז, הוא בוצע עבור האליטה השלטת ויש לו מספר מגבלות אתיות על הטכניקה.

המוזרות של סוג זה היא שהמטפל בעיסוי נע על ברכיו לאורך האדם שעושה עיסוי, שומר כל הזמן על מרחק של רגל אחת מגופו של המטופל; האדם שעושה לעולם אינו שוכב על בטנו; המטפל בעיסוי משתמש רק בידיו, בעיקר באגודלים, לעיתים בחלק החיצוני של פרק כף היד, נוגע במטופל רק עם משטח העבודה של ידיו. העיסוי מתחיל מהברכיים וממשיך במעלה הרגליים; לאחר מכן מעסים את הרגליים ולאחר מכן את כפות הרגליים. עמדות מתיחה אינן מיושמות.
כמו כן, אסור לדרוך על אדם ולעבוד במצב “בין הרגליים” של המטופל.

 

עיסוי תאילנדי מסורתי
זהו הכיוון העיקרי של העיסוי, הנפוץ לשימוש בתרגול ובאימונים (במיוחד לזרים). תכונה של סוג ותת-מין זה היא מגע קרוב יותר עם המטופל: העיסוי משתמש באגודלים, במשטח כף היד ובבסיסה, בחלק החיצוני של פרק כף היד, במרפקים, באמות הידיים, בברכיים וברגליים, וכן במקלות במבוק.

הליך עיסוי
השפעת העיסוי התאילנדי
משפר את זרימת הדם, מחמם את האזור המעסה, מקל על נפיחות.

משפר את כוח ויעילות השרירים, מסלק רעלים, מפיג מתחים, מרפה גידים ומשפר את גמישותם.

גירוי ושיפור פעילות מערכת העצבים.

נשימה רגועה ועמוקה.

שיפור האלסטיות של מערכת העיכול, עיסוי אזור הקיבה מונע הפרעות עיכול.

שיפור זרימת הדם לעור, שיפור מצב העור, החלקת צלקות.

התוויות נגד
הריון.

מחלות אונקולוגיות.

כל המחלות הכרוניות נמצאות בשלב אקוטי.

חום.

נזק לשרירים או דלקת. יש צורך למרוח קומפרס חם; אם הנזק ישן ואין אדמומיות, העיסוי צריך להיעשות בזהירות רבה.

אם יש פגיעה בשרירים טריים ויש אדמומיות ואזור חם למגע בגוף, יש למרוח קומפרס קר; האזור הפגוע לא עובר עיסוי.

אין לעסות את האזור של שבר עצם טרי או נזק למפרקים.

עבור דליות, אזור זה אינו עובר עיסוי.

עיסוי הוא התווית נגד למחלות עור מדבקות. אתה יכול לעסות נגעים לא זיהומיים בעור, הימנעות מאזור הפריחה.

שיכרון אלכוהול או סמים.

עבור מחלות לב קלות וסוכרת, יש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים. אם המעסה רעב, כדאי להציע לו חטיף קל. אם הוא מלא מדי, אז כדאי להימנע מתנוחות מסוימות (למשל, שכיבה על הבטן) ומחשיפה לאזור הבטן.

אל תפעיל לחץ יתר על האדם שעושה, כדי לא ליצור לו אי נוחות.

המטפל בעיסוי לא צריך לשחק את התפקיד של רופא.
מתכוננים לעיסוי תאילנדי
יש לספק סביבה רגועה ונעימה כדי לקדם רוגע ונוחות. הרצפה והמזרן חייבים להיות באיכות גבוהה.
המטפל בעיסוי חייב להיות בעל מצב רוח טוב ומצב גופני.
הבגדים של המעסה והאדם שעושה אותו צריכים להיות נוחים.

 

Sen Sip – עשרת הקווים החשובים ביותר של אנרגיה חיונית
עיסוי תאילנדי פועל על ידי גירוי אנרגיה חיונית באמצעות לחץ על Sen Sip או Prana (“רוח החיים”). ה-Sen Sip, או עשרה קווים עיקריים, מורכבים מ-72,000 ערוצים של אנרגיה חיונית הזורמים בכל הגוף. הטכניקה הנכונה של השפעה על קווים אלו תסייע לשמור על איזון האנרגיה החיונית של הגוף והנפש על ידי שחרור חסימות והגברת זרימת האנרגיה לאורך הקווים הללו. במובן האנטומי, על ידי לחיצה על נקודות אנרגיה אלו, המעסה ממריץ את זרימת הדם, מגביר את רגישות קצות העצבים, משפר את הניידות והגמישות של הגוף ומקדם הרפיה. כל עשרת הקווים משתרעים מהאזור סביב הטבור לרוחב שתי אצבעות מתחת לפני הבטן ועוברים דרך הגוף כולו בכיוונים שונים, ויוצאים בעשר נקודות.

Sen Itha מתחיל ברוחב אצבע אחת משמאל לטבור ועובר דרך החלק הערווה והפנימי של הירך השמאלית לכיוון הגב, זורם לאורך עמוד השדרה לכיוון הראש וחוזר עד לקצה הנחיר השמאלי.

סן פינגקלה מתחיל מימין לטבור ברוחב אצבע אחת ועובר בחלק הערווה והפנימי של הירך הימנית לכיוון הגב, זורם לאורך עמוד השדרה לכיוון הראש וחוזר למטה עד לקצה הנחיר הימני.

Sen Summana מתחיל מעל הטבור, בערך ברוחב של שתי אצבעות, וזורם במעלה מרכז החזה, לאורך הגרון ומסתיים בקצה הלשון.

Sen Kanlatari מתחיל מעל הטבור, ברוחב אצבע אחת, ומתחלק לארבעה ענפים. שני קווים זורמים כלפי מעלה, עוברים דרך הצלעות וקצה הכתף לשתי הידיים, ונעים מטה לשני פרקי הידיים ולכל עשר האצבעות. שני הענפים התחתונים עוברים לאורך הירכיים הפנימיות, עד לקרסוליים ולכל אצבעות הרגליים.

Sen Sahasarungsi מתחיל משמאל לטבור ברוחב שלוש אצבעות וזורם במורד החלק הפנימי של הירך השמאלית לאורך רגל שמאל, החלק הפנימי של כף הרגל השמאלית ובסיס כל האצבעות ברגל שמאל. לאחר מכן הזרמים חוזרים לגב, נעים לאורך הצד של כף הרגל, במעלה החלק החיצוני של הרגל, לאורך הירך השמאלית, צלעות, דרך הפטמה לסנטר, המסתיימות בעין השמאלית.

Sen Tavari מתחיל מימין לטבור ברוחב שלוש אצבעות וזורם במורד החלק הפנימי של הירך הימנית לאורך רגל ימין, החלק הפנימי של כף הרגל הימנית ובסיס כל האצבעות ברגל ימין. לאחר מכן הזרמים חוזרים לגב, נעים לאורך הצד של כף הרגל, במעלה החלק החיצוני של הרגל, לאורך הירך הימנית, צלעות, דרך הפטמה לסנטר, מסתיימות בעין ימין.

Sen Tjantapusung מתחיל ברוחב ארבע אצבעות משמאל לטבור, עובר דרך הפטמה השמאלית, לאורך צד הצוואר, ומסתיים באוזן שמאל. באותו כיוון, אנרגיה זורמת לאורך הגב.

סן רוסום מתחיל ברוחב ארבע אצבעות מימין לטבור, עובר דרך הפטמה הימנית, לאורך הצד של הצוואר, ומסתיים באוזן ימין.

Sen Sukumung מתחיל ברוחב שתי אצבעות מתחת לטבור וקצת שמאלה, זורם כלפי מטה, מסתיים בפי הטבעת.
Sen Sikkini מתחיל ברוחב שתי אצבעות מתחת לטבור וקצת ימינה, זורם כלפי מטה, מסתיים בשופכה.
עמדות בסיסיות של מטפל בעיסוי
תנוחת ישיבה
יושב על העקבים
על הברכיים שלי
עומד על ברך אחת
עמדות ידיים בסיסיות
לחץ באגודל
לחיצה עם שני אגודלים
לחץ באגודלים מוצלבים
אגודלים למעלה
נוגע באגודלים
אגודלים פתוחים
לחיצה עם עקב כף היד
לחץ כף היד שלמה
לחץ במרפק
לחץ על האמה
תיאור קצר של עיסוי כף הרגל
תכבד מורים.
השפעה על 13 נקודות אנרגיה של כף הרגל:
לחיצה על האגודלים על שלוש נקודות לאורך קו מרכז כף הרגל, עוזרת לגוף
פעולה מדויקת בשלוש נקודות לאורך הצד החיצוני של כף הרגל
השפעה על ארבע נקודות בבסיס האצבעות
השפעה על שלוש נקודות לאורך החלק הפנימי של כף הרגל, עוזרת לגוף
עיסוי כף רגל:
פגיעה נקודתית לאורך שני קווים ליד השוקה ולאורך Soleus
פגיעה נקודתית לאורך שני קווים של הרגל העליונה (Gastrocnemius ו- Vastus medialis)
פגיעה נקודתית לאורך הקו השלישי מאמצע גיד השוק מעל הקרסול ועד אמצע הירך הפנימית (Vastus medialis ו-Sartorius)
פגיעה נקודתית על שקעי הגיד וקפל הקרסול (13 נקודות)
השפעה נקודתית על Tibialisanterior
השפעה נקודתית על Peroneus longus ו- Gastrocnemius
משפשף את הברך
פגיעה בכפות הידיים מהברך ועד אמצע הירך
פגיעה בכפות הידיים מהברך בצד החיצוני של הרגל
לחץ אצבע על החלק החיצוני של הרגל מכפיפת הברך
לחיצה עם כפות הידיים מהירכיים לרגליים התחתונות
לחיצה על כפות הידיים לאורך החלק התחתון של הרגל, חזור
מתיחת רגל עליונה, עובד על Extensor spinalis, Gluteus medius, Rectus femoris, Vastus lateralis, Vastus medialis.
מתיחת רגל תחתונה
עיסוי עגל, משפיע על Gastrocnemius ו- Soleus
לחיצת השוקיים עם כפות הידיים, משפיעה על גסטרוקנמיוס, סולאוס וגיד אכילס
עיסוי ירכיים באצבעות, משפיע על הרקטוס הירך
לחיצת הירך עם כפות הידיים, משפיעה על Vastus lateralis, Vastus medialis
מתיחה רב-שלבית של חלק הירך (לא בשימוש עבור חולים עם מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, נשים בהריון ובמחזור), משפיעה על Rectus femoris, Vastus lateralis, Vastus medialis, Gracillis, Hamstring group, Gluteus maximus
השפעה על הירך הירך
חשיפה בשיטת “שער הרוח” בכיפוף האגן (לא בשימוש לחולי מחלות לב, יתר לחץ דם, סוכרת, נשים בהריון ובמחזור), ההשפעה הנצפית היא תחושת חום ברגל.
מתיחת רגליים
מתיחה של גיד אכילס, משפיעה על גסטרוקנמיוס, סולאוס וגיד אכילס
עיסוי בהונות
מתיחת אצבעות
מתיחה של אצבע הגב.

מוסדות החינוך שהוסמכו על ידי המועצה הרפואית המסורתית התאילנדית הם כדלקמן:

ענף רפואה מסורתית תאילנדית יישומית

הפקולטה לרפואה בית החולים סירירג’ אוניברסיטת מהידול
פקולטה לרפואה אוניברסיטת תאמאסט
משרד לרפואה אינטגרטיבית אוניברסיטת מיי פה לואנג
הפקולטה לבריאות הציבור אוניברסיטת פאיאו
פקולטה לרפואה אוניברסיטת מהסרקהם
הפקולטה לבריאות הציבור אוניברסיטת נארסואן
הפקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית Abhaibhubejhr אוניברסיטת בוראפה
המכללה לרפואה תאילנדית מסורתית אוניברסיטת ראג’מנגלה לטכנולוגיה תאניבורי
המכללה למדעי הבריאות בעלות הברית אוניברסיטת סואן סונאנדה רג’בהט
בית הספר לרפואה אוניברסיטת Walailak
רפואה תאילנדית מסורתית

המכללה לרפואה מסורתית ואלטרנטיבית אוניברסיטת צ’יאנג ראי רג’בהט
המכללה לרפואה מזרחית אוניברסיטת רנגסיט
רפואה תאילנדית מסורתית הנסיך מאוניברסיטת סונגקלה
אוניברסיטת ראג’מנגלה לטכנולוגיה איסאן (קמפוס סאקון נקון)
המכללה לרפואה תאילנדית מסורתית ואלטרנטיבית אוניברסיטת אובון ראצ’אתאני רג’בהט
הפקולטה למדע וטכנולוגיה ארכיון אוניברסיטת Bansomdejchaopraya Rajabhat 2013-09-02 ב- Wayback Machine
הפקולטה למדע וטכנולוגיה אוניברסיטת סורינדרה רג’בהט
המכון למדעי הבריאות אוניברסיטת Ramkhamhaeng
מכללת סירינדהורן לבריאות הציבור, מחוז יאלה
המכללה ללימודי מואי תאי ורפואה תאילנדית מסורתית אוניברסיטת מובן צ’ום בואנג רג’בהט
הפקולטה למדע וטכנולוגיה אוניברסיטת פטצ’בורי רג’בהט
מכללת סירנדהורן לבריאות הציבור מחוז צ’ונבורי
המכללה לטכנולוגיה רפואית ובריאות הציבור, קנצ’נאפיסק, נונתאבורי
מכללת סירנדהורן לבריאות הציבור מחוז פיטסנולוק
הפקולטה למדעי הבריאות והספורט אוניברסיטת תקסין קמפוס Phatthalung, בארכיון 2013-06-01 ב- Wayback Machine
הפקולטה למדע וטכנולוגיה אוניברסיטת ראג’מנגלה לטכנולוגיה סריביג’איה
הפקולטה לסיעוד אוניברסיטת אודון תאני רג’בהט

המכללה לרפואה מזרחית אוניברסיטת רנגסיט

הפקולטה לרפואה מזרחית אוניברסיטת רנגסיט היא הפקולטה הראשונה והיחידה לרפואה אלטרנטיבית בתאילנד. שאוסף ידע על מדע ואמנות של רפואה מסורתית באסיה בן יותר מאלף שנים, כמו הרפואה האיורוודית של הודו ורפואה סינית לערבב עם רפואה תאילנדית מסורתית בצורה מושלמת אתה יכול להשתמש בידע של רפואה מסורתית שונות. בואו ליישם את זה על ההתקדמות המשתנה ללא הרף של המדע והטכנולוגיה בעולם. ולהביא ידע ישן זה נצבר עוד מימי קדם.
החוכמה יושמה ופותחה כדי להיות מקובלת בעולם הרפואה האלטרנטיבית (רפואה אלטרנטיבית) בינלאומית.

 

היסטוריה
ניתן לומר שתוכנית הלימודים במדעי הבריאות הנלמדת בתאילנד עדיין עוקבת במידה רבה אחר מודלים אקדמיים מערביים. לכן, יש להתאים את הפרדיגמה על ידי שילוב מושגים ושיטות בצורה בינתחומית. (גישה בין-תחומית) ללמוד וללמוד לשמר ולפתח ידע שהוא חוכמה תאילנדית ומזרחית. הן מהיסודות במדעי הבריאות והן מתחומים נוספים שיישומים נוספים, כמו טכנולוגיית מדעי הרפואה המודרנית. וטכנולוגיית מידע, הממלאת תפקיד גבוה בעולם עידן המידע כולל מדעי החברה והרוח כגון סוציולוגיה, אנתרופולוגיה רפואית, אמנויות תקשורת, שיווק, מנהל עסקים. עיצוב אמנויות תקשורת וכו’, אשר ירחיב את נקודת המבט בכל ההיבטים כדי להיות מסוגל להבין באמת את הבעיות, הסיבות והגורמים ולמצוא פתרונות.

עם הפוטנציאל והמוכנות של אוניברסיטת רנגסיט כמוסד פרטי מוביל להשכלה גבוהה שמודע למצבים כאלה לכן הוקמה “הפקולטה לרפואת המזרח” הוקמה בשנת הלימודים 2002 על מנת להיות פקולטה לרפואה בעלת זהות ייחודית וגישה לשינויים עתידיים. לכן, התכנית לתואר ראשון ברפואה מזרחית היא התכנית הראשונה בתאילנד המתמקדת במערכת החינוך האמיתית לרפואה תאילנדית מסורתית יחד עם פיתוח מודרני ובינלאומי על ידי שימת דגש על הערכת איכות.
בטיחות ויעילות על פי סטנדרטים בינלאומיים, כגון ניסויים קליניים של תרופות צמחיות בחולים ליצירת קבלה בינלאומית.

הוא בקיא ברפואה סינית מסורתית וברפואת איורוודה בגלל האמונה והאמונה בקשר עם הרפואה המסורתית התאילנדית מההתחלה

הפקולטה לרפואה מזרחית www.orientalmedrsu.com

קורס
הפקולטה לרפואה מזרחית הוקמה כדי לתת מענה למגמות המשתנות בבריאות של החברה התאילנדית והעולם.
הוא מתמקד בשימור, מחקר ופיתוח, כמו גם העברת ידע המבוסס על חוכמת הרפואה התאילנדית המסורתית והרפואה המזרחית.
בוגרים שיסיימו תכנית זו יהיו כוח חשוב בהורשת והמשך פיתוח הידע הזה.

להוביל ליצירת כוח אדם עם ידע ויכולות בכל 3 התחומים:

זוהי רפואה תאילנדית מודרנית מסורתית.
יש לו ידע הן בחוכמת הרפואה התאילנדית המסורתית והן בחוכמת הרפואה המזרחית בשילוב עם ידע בעקרונות אבחון המחלות של הרפואה המודרנית.

מומחה בפיתוח צמחי מרפא לייצוא.

בעל ידע בטכנולוגיה מתקדמת ויכול ליישם ידע לפיתוח צמחי מרפא תאילנדים בצורה קונקרטית
הוא מומחה בקידום בריאות ויופי
דגשים ואסטרטגיות חשובות של תכנית הלימודים כוללים את היותו תכנית הלימודים היחידה בארץ המכסה את תוכן הרפואה המזרחית, המורכבת מרפואה תאילנדית מסורתית, הכוללת רפואה תאילנדית, רוקחות תאילנדית, עיסוי תאילנדי ורפואה עממית תאילנדית. רפואה סינית ורפואה איורוודה הודית ששמה דגש על שימור ופיתוח מקיף נוצרה רשת של שיתופי פעולה הן ארצית והן בינלאומית. מערכת מסד נתונים נוצרה באמצעות טכנולוגיית מידע.
יש ניהול זריז וגמישות גבוהה.
ושמה דגש על מתן שירותים אקדמיים לחברה הוא משולב בצורה של הכשרה, מחקר, למידה, הוראה והפצת ידע באמצעות פעילויות אקדמיות שונות.

כגון ללמוד מדברים אמיתיים ש מפעל למוצרי מרפא צמחיים, מרכז יופי מזרחי, מרכז בריאות לרפואה מזרחית

הפקולטה לרפואה מזרחית מלמדת תכנית לתואר ראשון במדעים. תכנית לרפואה מזרחית, שהיא הקורס הראשון בתאילנד המתמקד בפיתוח חוכמה לגבי רפואה תאילנדית מסורתית. ורפואה מזרחית אחרת עם מדע וטכנולוגיה מתקדמים באופן קונקרטי על מנת להיות בינלאומי ולהתקבל ברמה הבינלאומית.

קראו פרטים נוספים באתר הפקולטה לרפואה מזרחית

פרטים על הנושאים הנלמדים
התכנית ה-4 שנתית תתחיל בלימוד מדעים בסיסיים כמו כימיה, ביוכימיה, ביולוגיה, בוטניקה בשנה א’. בשנה ב’ ילמדו יסודות מקצועיים בסמסטר א’ כמו פיזיולוגיה, פרמקולוגיה, אנטומיה ובסמסטר ב’ ושנה. 3, הם ישתתפו לקראת מקצוע המתמקד בלימוד חוכמת הרפואה המזרחית, המורכב מרפואה תאילנדית מסורתית רפואה סינית ורפואה איורוודה נושאים שנלמדו לגבי רפואה תאילנדית מסורתית כוללים רפואה תאילנדית, בית מרקחת תאילנדית, עיסוי תאילנדי ורפואה עממית תאילנדית.
לרפואה סינית מסורתית תלמדו על אבחון וטיפול ברפואת צמחי מרפא סינית.
עקרונות דיקור וכו’ תתקיים התמחות בקליניקה תאילנדית לרפואה מסורתית בחופשת הקיץ של שנה ג’.

בשנה ד’ ילמדו מקצועות פיתוח החוכמה בטכנולוגיה מתקדמת, לרבות עקרונות ייצור תעשייתי של מוצרים צמחיים, כגון מיצוי צמחים, ברמה תעשייתית פיתוח סוגים שונים של מוצרים, בין אם זה צמחי מרפא, קוסמטיקה, תוספי בריאות משקאות ואוכל בריא בקרת איכות בתקן בינלאומי הערכת בטיחות הערכת היעילות של מוצרי צמחי מרפא כולל למידה על רישום פטנטים וקניין רוחני

ישנם גם קורסים הקשורים למערכות קידום בריאות כמו ספא, המורכב משימוש בשיטות רפואה מזרחית. ושיטות טיפול טבעיות לטיפול וקידום בריאות ויופי כגון סוגים שונים של עיסוי טיפול פנים וגוף, טיפול תרמי בחום וקור, הידרותרפיה, ארומתרפיה, וכן תזונה, מזון צמחי ותוספי בריאות. תרגול מדיטציה וכו’.

 

מלגות
מלגת ד”ר אתית Ourairat היא מלגה חינם לכל הקורס. הזכאים להגיש מועמדות חייבים לסיים תיכון במדעים עם GPA מצטבר של 3.60 ומעלה.

מלגה Prasit-Khunying Pattana זו מלגה בחצי מחיר. הזכאים להגיש מועמדות חייבים לסיים תיכון במדעים עם GPA מצטבר של 3.0-3.5.

מענקים מלכותיים זוהי מלגה חינם לאורך כל הקורס. הזכאים להגיש מועמדות חייבים לסיים תיכון במדעים.

מלגות בחסות יזמים בתעשיית ייצור צמחי המרפא הזכאים להגיש מועמדות חייבים לסיים את לימודיהם בתיכון בתחום המדעי עם ציונים טובים.
מכון המחקר של הפקולטה לרפואה מזרחית
מרכז מחקר לפיתוח שיטות טיפול הוליסטיות (עם עקרונות של רפואה תאילנדית ומזרחית מסורתית בשילוב עם רפואה מודרנית)
מרכז מחקר לפיתוח מוצרי צמחים ברמת היצוא
מרכז המחקר לקידום בריאות ויופי
המרכז לחקר קניין רוחני צמחים
שירותי בריאות, הפקולטה לרפואה מזרחית
הפקולטה לרפואה מזרחית אוניברסיטת רנגסיט פותחת מרפאה ומרכז יופי לרפואה מזרחית. על ידי צוות של מורים לרפואה מזרחית עם מומחיות וניסיון גבוה מאז 2004 בפקולטה לרפואה מזרחית, קומת קרקע, בניין הספרייה, אוניברסיטת רנגסיט, מואנג אקה, כדי לספק הזדמנויות לציבור לקבל שירותי בריאות תוך שימוש בעקרונות הרפואה המסורתית התאילנדית. ורפואה סינית מסורתית איכותית ומהווה ניסיון הכשרה בשירותי בריאות לתלמידי הפקולטה כדלקמן:

מרפאה לרפואה מסורתית תאילנדית פתוח לשירות שני-שישי, 9:00 בבוקר – 17:00, מתן אבחון מחלה חינם. (לא כולל עלויות תרופות) מספקת טיפול במחלות תוך שימוש בעקרונות המלאים של הרפואה התאילנדית המסורתית, המשלבת שימוש ברפואה תאילנדית מסורתית טובה וסטנדרטית ועיסוי תאילנדי.
ישנם 85 מתכונים מפותחים של רפואה תאילנדית מסורתית לטיפול ב-33 תסמיני מחלה כגון כמו אסטמה ואלרגיות.
כאבי ראש, מיגרנה, כאבי מחזור מחזור לא סדיר, הצטננות כרונית, מחלות עור כרוניות, סוכרת, לחץ דם גבוה, השמנת יתר ועוד.

 

מרפאת יד תאילנדית יהיה פתוח בימים שני-שישי בין השעות 9:00-17:00, מתן טיפול במחלות תוך שימוש בעקרונות העיסוי התאילנדי, כגון כאבים באזורים שונים בגוף, כאבי ראש מיגרנה, כאבי צוואר, צוואר נפילה מהכר, כתף.
, כאבי שרירי גב וכתפיים, אי יכולת להרים את הזרוע וחוסר תחושה.
קצות אצבעות, כאבי גב, כאבי חזה, כאבי מותניים, כאבי ירך, כאבי רגליים, דלקת מפרקים ניוונית, התכווצויות, מחלות קרסול, שיתוק ועוד.

מרפאת דיקור סיני מתן שירותי רפואה סינית מסורתית, כלומר דיקור סיני. על ידי צוות חברי סגל בראשות פרופסור ד”ר Phasakit Wannawiboon וצוות פרופסורים מומחים לדיקור סיני.
התמקדות בטיפול בכאבים כרוניים, מיגרנה, כאבי גב, כאבי מותניים, הפרעות דחק, שיתוק ושיתוק שעות הפתיחה בימי רביעי בין השעות 9:00-12:00.
המעוניינים יכולים ליצור קשר בטלפון.

 

Oriental Beauty Center מתמקד בשירותי בריאות בקידום בריאות ויופי עם 200 סוגים של מוצרי צמחי מרפא תאילנדים שפותחו ע”י הפקולטה לרפואה מזרחית. ישנם שני סוגי אכילה לבריאות ואריכות ימים.
סט מוצרי קוסמטיקה פקעת משי הייטק מוצרי טיפוח שונים לעור ויש גם שירות טיפולי פנים עם מגוון תפריטים.
המעוניינים יכולים ליצור קשר בטלפון.

02-9972200-30 שלוחה 3279הפקולטה למדעי הבריאות האוניברסיטה הפתוחה של סוקוטאי ת’מאת’יראט

 

הפקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית, נסיך אוניברסיטת סונגקלה

הפקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית הנסיך מאוניברסיטת סונגקלה באנגלית : Faculty of Thai Traditional Medicine, Prince of Songkla University היא אחת הפקולטות.
הנסיך מאוניברסיטת סונגקלה קמפוס האט יאי זו הייתה הפקולטה ה-14 שהוקמה באוניברסיטה.
פרופסור חבר ד”ר פראסרט צ’יטפונג, שכיהן בתפקיד הרקטור באותה תקופה, כלל את תוכנית הלימודים לרפואה תאילנדית בתקופת התוכנית התשיעית (2002 – 2006) של האוניברסיטה.

לאחר שקיבלה הצעה לארגן הוראה ברפואה תאילנדית מסורתית מפרופסור חבר ד”ר סנאן סופתיראסקול, הייתה זו ההתחלה של יצירת תוכנית לימודים ברפואה תאילנדית מסורתית באוניברסיטה

היסטוריה
בשנת 2000, הנסיך מאוניברסיטת סונגקלה יש תפיסה של ניהול חינוך רפואה תאילנדית מסורתית ברמת תואר ראשון לשמר, להוריש ולפתח את חוכמת הרפואה התאילנדית המסורתית. לטובת הבריאות של תאילנדים. זהו חלק מחיזוק ההסתמכות העצמית בשירותי בריאות ציבוריים. בשנת 2004, הנסיך מאוניברסיטת סונגקלה הקים את “פרויקט הקמת הפקולטה לרפואה מסורתית תאילנדית” כדי לתמוך בפתיחת התוכנית לתואר ראשון.
המחלקה לרפואה תאילנדית מסורתית הוא נפתח לסטודנטים בשנת הלימודים הראשונה של 2005.
“פרויקט להקמת פקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית” אושר להקמת.

“הפקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית” בשנת 2007 (על פי החלטת ישיבת מועצת האוניברסיטה מס’ 302 (9/2007) ב-8 בדצמבר 2007)

ובשנת 2009, הפקולטה לרפואה תאילנדית מסורתית תיקנה את תוכנית הלימודים “תוכנית לימודים לבוגרי רפואה מסורתית תאילנדית” השתמשה בתוכנית לימודים משופרת. משנת הלימודים 2010 ועד שנת הלימודים 2011, ומאז הכריז משרד החינוך על מסגרת תקני הכשרה לאומית להשכלה גבוהה 2009 בשנת 2011, תכנית הלימודים שונתה שוב כדי לעמוד במסגרת תקן הכישורים שצוינה. עדיין משתמש בשם “תכנית לימודים לבוגרי רפואה מסורתית תאילנדית” והשתמשו בתכנית הלימודים המתוקנת הזו.
משנת הלימודים 2012 ואילך בהוראה ולמידה ילמד וילמד תלמידים להיות מסוגלים לצאת ולתרגל רפואה מסורתית תאילנדית בצורה טובה מאוד.
הן מבחינת אבחון המחלה שימוש בתרופות לטיפול במחלות רפואה תאילנדית מסורתית, עיסוי תאילנדי ומיילדות תאילנדית.

עיסוי קסאי או עיסוי קסאי הוא סוג של עיסוי תאילנדי המעסה את האשכים והסביבה. מטרתו היא לעזור לשפר את זרימת הדם בגוף, לשפר את תפקוד הכליות, וכן לעזור להקל על תסמינים של כאבי מותניים וכאבי גב, לרבות תפקוד איברי המין ולהגביר את היווצרות חוט השדרה. ותאי דם אדומים הגדלת ההורמונים ונפח הזרע

עיסוי Kasai מתחיל בשימוש במטלית ספוגה במים חמימים כדי להרפות את השרירים והגידים, ושמן נמרח על העור סביב שק האשכים. לאחר מכן יעסקו האשכים לפרק זמן, למטפל בעיסוי צריך להיות ידע והבנה. של הרביה ולהכיר את העקרונות ושיטות העיסוי הנכונים ובטוחים בגלל כל זה זה משפיע מאוד על בריאות המטופל. מי שיש לו ידע בעיסוי קסאי יכול לטפל ולתקן תופעות של אימפוטנציה, כאבים מדלקות במערכת הרבייה.
כגון תסמינים של דליות, מפרצת באשכים, או אפילו כאבים בערמונית, נפיחות ודלקת, המפחיתים את השכיחות של סרטן הערמונית.
לכן, המטפל בעיסוי חייב להיות מישהו שיש לו ידע ויכולת אמיתיים.

בית החולים Chao Phraya Abhaibhubejhr

מקום No. 32/7 Village No. 12, Prachin Anusorn Road,
Tha Ngam Subdistrict, Mueang Prachin Buri District מחוז פרצ’ינבורי 25000

בית החולים Chao Phraya Abhaibhubejhr תחת חסות מלכותית הוד מעלתה המלכותית הנסיכה מהא צ’קרי סירינדהורן הנסיכה פצ’אראט רג’סודה Sirisobhabannavadi והמלכה Suwattana Phra Woraratthewi הם בתי חולים במרכז רגיל. מחוז פרצ’ינבורי והוא בית חולים ניסיוני ברפואה תאילנדית מסורתית, משתמש בצמחי מרפא לטיפול במחלות, עורך עיסוי, אידוי, דחיסה ודיקור, עיבוד צמחי מרפא תאילנדים לציוד רפואי וקוסמטיקה.

היסטוריה
בשנת 1909, שכר צ’או פראיה אבהייבייהר (צ’ום אבהיווונג) את חברת הווארד ארסקיין כדי לבנות בניין שישמש לקבלת הוד מלכותו. הוד מלכותו המלך צ’וללונגקורן לשמש למגורים עבור הוד מלכותו המלך צ’וללונגקורן במקרה שיבוא הוד מלכותו שוב מחוז פרצ’ינבורי, אך הוד מלכותו ביקר לראשונה בשנת 1910. מאוחר יותר, בשנת 1912, הבניין הזה שימש לקבלת הוד מלכותו. הוד מלכותו המלך מונגקוט קלאו ועוד משפחות מלכותיות רבות כשהוא נפטר, הבניין הזה הועבר בתור ירושה לפריה אפאיונגוורסתה. והציעו אותו במתנה ביום החתונה של הוד מלכותו המלך מונגקוט קלאו והמלכה סווודאנה פרה ווראג’אוויבתקופת שלטונו של המלך ראמה השישי (שמו המקורי היה Krua Kaew Aphaiwong, היה לו הכבוד להיות נכדו של Chao Phraya Abhaibhubejhr) המלך ראמה השישי. כל הבתים והקרקעות קיבלו זכויות אבסולוטיות למלכה סווודאנה פרה ווראג’תווי.

מאוחר יותר בשנת 1937, בעוד המלכה סובאדאנה הוד מעלתה המלכותית הנסיכה מהא צ’קרי סירינדהורן נתנה את כל הקרקע והמבנים למחוז הצבאי השני, מחוז פרצ’ינבורי, לשימוש כבית חולים פרצ’ינבורי. כי הוד מלכותו רוצה למלא את חסדו של הוד מלכותו ב הוד מלכותו המלך מונגקוט קלאו וכבר התכוון הוד מלכותו לבנות בית חולים. מאוחר יותר, כשהגיע לתאילנד המלכה סובאדאנה פרה ווראג’תווי קיבלה שם חדש.
בית החולים Chao Phraya Abhaibhubejhr ב-24 ביוני 1966, עם הוד מלכותה הנסיכה מאהא צ’קרי סירינדהורן הנסיכה פצ’אראט רג’סודה סיריסופפנוואדי והוד מלכותה הנסיכה סובאדאנה באה לפתוח את השלט.

בית החולים Chao Phraya Abhaibhubejhrזה בניין אדמיניסטרטיבי. קומת הקרקע הוסבה לחדר בדיקה. חדר בית מרקחת וחדר ניתוח הקומה העליונה משמשת לקבלת מטופלות. יש דיור נפרד לחולים גברים. במקום 50 מיטות לקבלת חולים, בית חולים להכנת אוכל לחולים, חדר כביסה, בית מתים ומגורי עובדים. מעון רופא אחד ושלושה מגורי אחיות הגישה לבית החולים באמצעות סירה בלבד. עד שנבנה כביש ב-1943 עד 1969, הושלם בניין המנהלה הנוכחי. בניין Chao Phraya Abhaibhubejhr משמש לפגישות וסמינרים במקרים מסוימים.

בשנת 1990, המחלקה לאמנויות יפות הודיעה על רישום בניין צ’או פראיה אבהאיבייהר כאתר היסטורי לאומי. מאוחר יותר, בוצע שיקום גדול של הבניין בשנת 1994 עם התקציב של מחוז פרצ’ינבורי הסתכם ב-2.5 מיליון באט ומר צ’ראואי פרסומסין תרם עוד 100,000 באט, עם הקמת מוזיאון לכבוד המלכה סובאדהנה. ו- Abhaibhubejhr Thai Traditional מוזיאון הרפואה.

הבנייה החלה בשנת 1909, במקור כדי לשמש כמעון של הוד מלכותו המלך Chulalongkorn. כאשר הוד מעלתו נסע לפראצ’ינבורי כיום זהו מוזיאון הרפואה המסורתית התאילנדית Abhaibhubejhr. המחלקה לאמנויות יפות תכריז על רישום בניין Chao Phraya Abhaibhubejhr כאתר היסטורי לאומי בשנת 1990

הסגנון האדריכלי הוא אדריכלות בארוק ביטויים אסימטריים (אסימטריה), תנועות אלימות עם דפוסי סלסול או מסתלסל בין אם מדובר בדוגמת טיח שהיא עציץ דקל על הגמלון. בנוסף, הקשתות, החלונות, העמודים, הקורות והקורות מעוטרים בטיח בדוגמת עלים.
בתוך הבניין נמצא המוזיאון לרפואה מסורתית תאילנדית Abhaibhubejhr.
מרכז לאיסוף ושימור של ספרי לימוד תאילנדים, עשבי תיבול תאילנדים, רפואה תאילנדית מסורתית הרפואה המסורתית של מחוז פרצ’ינבורי כולל להיות מקור לחינוך, מחקר והפצת ידע על אורח החיים של האנשים המקומיים.

Wat Plak Mai Lai הוא מקדש מלכותי מתחת ל- Maha Nikaya Sangha, הממוקם בכפר מס’ 6, Ban Plak Mai Lai, Subdistrict Thung Khwang, מחוז Kamphaeng Saen.
למחוז Nakhon Pathom יש שטח של 92 rai 1 ngan 97 מרובע wa.
Phrakru Suthamnat (Somnuk Natho) הוא אב המנזר הנוכחי.

 

Wat Plak Mai Lai הכריז על הקמתו ב-1938 וקיבל את ה-Royal Wisungkhamsima ב-8 בנובמבר 1993

לוואט פלאק מאי לאי יש גינת יער צמחים. זהו גן יער עם כ-500 סוגי עשבים תאילנדים בשטח של כ-92 ראי. זוהי אחת מאתרי התיירות הפופולריים במחוז Nakhon Pathom. זהו יער שפלה מסורתי. ישנם צמחים עשבוניים קצרי מועד ושנים רבות, צמחים מטפסים, שיחים, עצים קטנים, בינוניים וגדולים שאנשים רבים מחבקים, כגון קטמון, משפחת ג’ינג’ר, חפלאי, מסור, קסיה פראית, קראדון, הובנה, מקוק אדום, קנה פיל, קאנג קי מוט, גפן אדומה, צמח בר, ג’אנגדונגדונג וטאקו. Na, Takhian Thong, Talumpuk, Priang Vine, Neem, Thong Lang Pa וכו’. לכל עץ יש תווית המציינת את שמו נכסים. יש גם מרצה המעביר מדי יום סיורים בגן העשבים למעוניינים.
אנשים יכולים להישאר ללון.
בנוסף, בתוך המקדש יש עיסוי תאילנדי מסורתי, אידוי צמחים, משקאות צמחיים ומזון צמחי.

כמו גם אימון מנטלי ותרגול דהאמה
Jivakakomarabhacca

Jivaka Komarabhaj פאלי : Jīvaka Komārabhacca או Jivaka Kumarbharit סנסקריט : Jīvaka Kumārabhṛta, המקוצר לעתים קרובות בשם Jīvaka, היה הרופא האישי. גאוטאם בודהה והמלך בימביסארה מביהאר חיו בראג’יר במהלך השנים 600-500 לפני הספירה. הוא מפורסם מאוד בפולקלור האסייתי כרופא מודל. שניהם נחשבים לאב-טיפוס הרופאים של הרפואה המסורתית במדינות רבות באסיה.

ניתן למצוא את הסיפור של Jivaka ב מסמכים בודהיסטיים מוקדמים של תרבויות רבות, כמו תרבות הפאלי ותרבות Mulsarvasativada. כמו גם מסמכים מאוחרים יותר כמו הסוטרה והאפטאן, מסמכים אלה מצביעים על כך ג’יווקה היה בנה של אשת עיר יפה. ננטש על ידי אמו בלידה אנשי הארמון של המלך בימביסארה מצאו אותו ולקחו אותו כדי להאכיל אותם. כשגדל, נסע לתקסילה ללמוד רפואה במשך שבע שנים. לאחר שהדבר הושלם, הוא החל לרפא אנשים בראג’גהה. הצלחות הריפוי שלו קנו לו מוניטין. כמו גם להיות רופא אישי של המלך בימביסארה והבודהא ככל שהוא הציע את עבודתו לבודהה הוא נעשה נאמן יותר ויותר לבודהיזם. בסופו של דבר, הוא הפך לפטרון חשוב של דת זו. הם גם בנו מקדש בשם ” Jivakaram Vihara”.”הציע את הבודהה גם כן. מאוחר יותר, המלך אג’אטאסטו בנו של המלך בימביסן הרג את המלך בימביסארה כדי לגזול את כס המלוכה. ג’יווקה שיחקה תפקיד בכך שהמלך אג’טאסטו יסכים לפגוש את בודהה. עד שהמלך אג’טאסטו הבין את חטאו.

המסמכים שלעיל מתארים לעתים קרובות שיטות מורכבות שבהן משתמש ג’יוויקה ברפואה, למשל, שחלקן יכולות להתפרש כ זה ניתוח מוח. אבל הערך ההיסטורי של חומרים אלה נדון זמן רב על ידי חוקרים. ובכל זאת, שיבקה נערצה על ידי בודהיסטים לאורך ההיסטוריה של אסיה. שני הרופאים הלא בודהיסטים העריצו אותו במידה מסוימת, והללו כרופא למופת וקדוש. בנוסף, ישנם מספר מסמכים רפואיים מימי הביניים של הודו וסין המאמינים כי ג’יווקה הוא המחבר. כיום, הודים ותאילנדים רואים בו את התגלמות הרפואה המסורתית. הוא גם שיחק תפקיד מרכזי בטקסים הקשורים רפואה תאילנדית מסורתית בנוסף, בעבר, תפקידו של צ’יווקה באגדה מילא תפקיד חשוב במשיכת מאמינים וביצירת לגיטימציה לבודהיזם. חלק מהפרטים הותאמו כך שיתאימו להקשר של כל יישוב.

 

במאה ה-7, טאנג סמזאנג קיבל פקודה מלכותית מהקיסר טאיזונג.
הלך והזמין את הטריפיטקה מהודו מצא מקדש וזיהה אותו בתור Jivakaram Viharn של ד”ר Jivaka.
האתר בו נמצא טאנג סמג’אנג נחפר במאה ה-19 ונחשב לאחד האתרים הבודהיסטים העתיקים ביותר שעדיין עומדים על כנו.

 

מקור נתונים
חייו של ג’יווקה מופיעים במסמכים בודהיסטיים מוקדמים רבים, כגון מסמכי פאלי טיפיאקה, מסמכים סנסקריט ומסמכים סיניים (כגון Dhammaguptaka, Mahīsāsaka ו- Sarvastivada, מתורגמים משפות המקור). הודו בשנת 500 לפני הספירה), ומסמכים טיבטיים.

המסמך הקדום ביותר על חיי ג’יוויקה הוא הווינאיה בטריפיטקה, שניתן לתארכו למחצית הראשונה של המאה ה-4 לפני הספירה בערך.
זה גם מתאר את חייו ויצירותיו של Jivika.

תורגם לשפות רבות

באשר לטריפיטקה הסינית, הנקראת ” טאישו טריפיטקה “, ישנם שני חלקים הקשורים לג’יווקה ולא בווינאיה: שתי סוטות הנקראות הסוטה של ​​Amarapalijiva, שנכתבה לפני המאה ה-5 לפני הספירה, ו-Amarapalijivakavadana Sutta, שנכתבה במאות ה-7-10, שניהם משתמשים במסמכים בסנסקריט או במסמכים ממרכז אסיה הם מקור מידע. תמיד האמינו בכך המחבר של שתי הסוטרות הוא גאו בשם (安世高), אך יש הטוענים כי אמונה זו היא רק ניסיון לגרום לסוטרות להיראות עתיקות וצדקניות. המלומד סי פירס סלגוארו מחשיב את הסוטרה כמבוססת על מקורות שתורגמו על ידי ג’ו פאהו (竺法護), כולל מסמכי Vinaya ומאוחר יותר בודהיסטים מהטריפיטקה.יותר על ידי שיפורו כדי להגיע ליותר קוראי הדיוט. הסיבה לכך היא שתוכן הווינאיה מיועד להקראה על ידי נזירים.
יתרה מכך, יתכן שתוכן ה-Amarapālijika Sutta נכתב כדי לכלול, ואולי נועד להחליף, את החשבונות המוקדמים של הווינאיה שנמצאו במאהי.
סאסאקה וסרבסטיבאדה באשר לסוטת האמראפאליג’יווקאוודאנה, סביר להניח שהיא מתייחסת שוב לסוטה האמראפאליג’יקה.

 

בנוסף למסמכים הנ”ל ישנם גם מסמכים רבים של Avadāna לגבי ג’יווקה. יש התייחסויות אליו גם ביצירות ספרות אינדיאניות רבות שאינן בודהיסטיות, כמו ה- Matravaritti, שהוא הסבר מורחב של הסנגחאיה סוטה, והשיר הסאטירי Kasemendra, שנכתב בעידן הנוצרי. המאה ה-11 בשפה הקשמירית ]

חוקרים כמו קנת זיסק וסי פירס סלגוארו, המשווים מהדורות שונות של חייו של צ’יווקה, מאמינים שאף אחת מהן אינה מקורית. לא ידוע איך הייתה הביוגרפיה המקורית של ג’יווקה. לדוגמה, סלגוארו ראה שרוב הסוטרות הלא- ווינאיה בג’יוואיקה נכתבו בחוכמה. רפואה סינית שתי השיטות הרפואיות שגם הווינאיה וגם הסוטרות מתארות שייך לצ’יקה הזה בנוסף, נראה שרבים ממוסרי המוסר בסיפור החיים של ג’יוואיקה הם כאלה שאוב מאגדות על רופאים סינים שונים זיסק רואה בגרסת הפאלי אותנטית הרבה יותר מכתבי היד המושפעים מהאיאנה, שהם על טבעיים באופיים.
הוא גם ראה את זה כתבי יד טיבטים וסנסקריט מתארים את הטיפול במחלות יותר מאשר בכתבי יד הודיים מסורתיים כמו איורוודה.
אבל הטקסטים המתוארים בכל גיליון דומים בחלקים רבים.

סיפור
ילד נטוש
המסמכים הפאליים המוקדמים ביותר וכן מסמכים סיניים כמו ה-Dhammaguptaka ו-Amarapāli Jivakavadana Sutta קובעים שג’יווקה נולד בראג’גיר, בירת מגאדה, שבה היה המלך בימביסן. להיות מלך אמה של ג’יווקה הייתה אשת עיר יפהפייה. ה-Pali Tipiṭaka וה-Dhammaguptaka מתייחסים אליה כאל “סלוואטי” (או “סלאוואדי” בגרסה התאילנדית). האשה היפה של אותה עיר, כאשר ילדה בן, נלקחה ממנה על ידי משרתיה. האשפה ג’ונתן סילק רואה את הסיבה שהיא נטשה את בנה. כנראה בגלל שראיתי את זה הן פחות שימושיות מהבנות שלהן. י.ב. סינג הסבירה שהיא כנראה חששה שהבאת ילדים לעולם תפחית את המוניטין וההכנסה שלה כאישה יפה.

מסמך פאלי אומר כשג’יוויקה הושאר על ידי אמו על ערמת אשפה, הוא חנן לילד המלוכה, בנו של המלך בימביסארה. הוד מלכותו בא לראות ושאל את האנשים סביבו, האם הילד הזה עדיין חי? אנשים אומרים שהוא עדיין חי.
הנסיך אבהיארג’קומאר לקח את הילד וגידל אותו ונתן לו את השם “ג’יווקה” שפירושו “אדם חי” מסמכי פאלי אומרים גם כי ג’יוויקה קיבלה את השם השני “קומרבהקה” שפירושו “משרת הילד” מכיוון שהילד גדל וטופלו על ידי ילד המלוכה.

 

לפי מסמכי פאלי כשהחיים גדלים הוא גילה את מוצאו הצנוע. והחליט ללמוד השכלה גבוהה כדי לפצות על הרקע הזה אז הוא נסע לטקססילה ללמוד רפואה. מבלי להודיע ​​לנסיך אפאי ראג’קומאר

מסמכים מאוחרים יותר כמו Jīga Sutta הסינית עריכת הסיפור כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור הקוראים על ידי הצהרה כי Amarapali, אישה יפהפייה שהפכה מאוחר יותר לתלמידו של גאוטמה בודהה, היא אמא של ג’יווקה. אביו של ג’יוויקה, שאינו מופיע במסמכים מוקדמים יותר, הפך למלך בימביסארה. לדוגמה, מסמכים מוקדמים של סנסקריט וטיבטים שתורגמו מתרבות ה-Mulasarvastivada קובעים כי ג’יוויקה היה בנו הסודי של המלך בימביסארה ואשתו של סוחר. עם זאת, במסמכים בסנסקריט ובטיבטים אין שמות של אשתו של הסוחר, ואמאראפאלי מזוהה כאמו של אבהייראג’ה. בן נוסף של המלך בימביסארה במקום להיות אמא של ג’יווקה קבוצת מסמכים זו מספקת מידע ש המלך בימביסארה ניהל מערכת יחסים סודית עם אשת הסוחר. כשנודע לו שהיא בהריון, אמר לה: אם נולד כזכר תביא את זה לעצמך. יזון בחצר המלוכה כשילדה ילד, ג’יווקה, היא הניחה את הילד בחזה והשאירה אותו מול הארמון. המלך בימביסארה הביא את החזה. ושאל: האם הילד שם עדיין חי? כשאנשי בית המשפט השיבו: עדיין חי המלך בימביסארה התייחס לילד כ”ג’יווקה”, כלומר “אחד חי”. בנוסף, טקסטים בסנסקריט וטיבטים מנסים להציג את ג’יווקה כ”רופא האלים”, כמו הרופא הסיני ביאן קו (扁䳍) ו- Hua Tua (華佗) החדירו ניסים, כמו למשל שג’יווקה נולד עם מזרק ועשבי תיבול בידו .
גם מסמכים סנסקריט וטיבטי מתארים את זה המלך בימביסארה גידל את ג’יווקה לחיות בחצר המלוכה עד שיגדל.
כשג’יווה פגש רופא מלכותי אני מתעניין ברפואה.

החליט לנסוע לתקשאסילה ללמוד רפואה

באשר לווינאיה של דהמגופטאקה ולג’יווקה סוטה הסינית, נאמר שג’יווקה ראה שלרופאים בארמון המלוכה יש פחות ידע משלו. לכן הוא נסע לתקשאסילה ללמוד רפואה אצל מורה מעולה